Gdzie udać się z dzieckiem? Wielka Czantoria w Ustroniu

Ostatnio bardzo często gościmy na Śląsku, z czego bardzo się cieszymy, bo lubimy i te okolicie i rodzinkę, którą tam mamy. Laura nasze podróże tam wspomina często i jeszcze długo po powrocie. Będąc tam nigdy się nie nudzimy, Laura ma kuzynostwo, ale nie tylko zabawy z nimi umilają nam czas. Śląsk jest piękny, okolice też są piękne i naprawdę jest tam co zwiedzać.

W ciągu mojej trzeciej podróży na Śląsk w ciągu ostatnich kilku miesięcy udało mi się już co nieco zobaczyć. Kopalnie, szyby i klasztory zachwyciły mnie bardzo, jednak nie były to atrakcje, które podobałyby się Laurze. Tym razem jednak odwiedziliśmy dwa ciekawe miejsca, które idealnie nadają się na rodzinną wycieczkę. Dzisiaj opowiem Wam o górze zwanej Wielka Czantoria, na którą wjechaliśmy kolejką linową, natomiast sam szczyt zdobyliśmy już na pieszo.

Wielka Czantoria jest to najpopularniejszy szczyt Beskidu Śląskiego. Kolejka linowa, którą można udać się na górę w przypadku gdy albo nie mamy ochoty na spacer szlakami, albo zabieramy ze sobą małe dzieci i  nie mamy możliwości na tak długi spacer, jest najnowocześniejszą tego typu kolejką w Polsce. Przyznam, że nieco spanikowaliśmy z Panem T., był to nasz „pierwszy raz”, jednak Laura nadrobiła odwagą na całą naszą trójkę. Przejazd podobał się jej bardzo, widoki zachwycały nas wszystkich.

Na górze czekał nas jeszcze pół godzinny spacer. Laura szła dzielnie, odpadła pod koniec – niestety wycieczka odbywała się w godzinach jej drzemki, więc i zmęczenie dało o sobie znać.

Na szczycie czekała wieża widokowa, punkty z pamiątkami i małą gastronomią a także słupki graniczne z Czechami. Dzięki temu w sklepiku zaopatrzyliśmy się w czeskie piwo i słodycze 🙂

Jak ktoś ma czas i ochotę można zwiedzić jeszcze sokolarnię oraz zjechać torem saneczkowym.

Przyznam, że bardzo nam się podobało. Doskonałe miejsce do rodzinnego spędzenia czasu. Można tam było spotkać ludzi w różnym wieku, w tym rodziny nawet z niemowlakami – kolejka bardzo ułatwia i można spokojnie zdobywać szczyt Wielkiej Czantorii wraz z najmłodszymi.

Jeżeli chcecie udać się w góry z dzieckiem serdecznie polecam Wam to miejsce – widoki przepiękne, emocje niezapomniane, sporo atrakcji. Jak wszystko przemyślimy i odpowiednio ułożymy możemy spędzić tam cały dzień. Był to nasz pierwszy raz z Laurą w górach, debiut uważam za bardzo udany 🙂

• |
    • Ewa Kayenn

Woow, wspaniałe widoki! Wspaniałe miejsce dla całej rodziny.

• Piękne miejsce 🙂 uwielbiam wjazd takimi wyciągami 🙂 Nigdy nie byłam w Ustroniu, kto wie, może za rok… 🙂

• Agata Wierzgacz

Piękne widoki 🙂 kocham takie wycieczki ,;) jaka cena wyjazdu na górę ?

• Podróż na górę i powrót na dół to 21 zł od osoby, do 4 lat za darmo 🙂 W jedną stronę niestety nie pamiętam ile kosztowało 🙁

Dzięki za informacje 😀

• Piękne kady 🙂 Uwielbiam góry

• Piękna wycieczka, a jakie to duże wyzwanie dla dziecka i wielka radość. 🙂 Wspaniałe widoki. 🙂 Moje pociechy też dzielnie sobie radziły w górach. 🙂

• Iwo Klabuhn

hehe nie zapominaj 😀 że kolejka jest krzesełkowa 😀 nie gondolowa 😀 a następnym razem wybierzemy się na Skrzyczne 😀 potem już tylko kawałek jest na Klimczok 😀 a na Skrzyczne to też kolejką 😀 oczywiście krzesełkową

• Kamila Olszewska

Zdjecia zachecaja do wybrania sie w tamte strony, nie bylam wiec chyba czas to zmienic, a poza tym to jestem wielka zwolenniczka zabierania maluchow na wyprawy, choc nie mam jeszcze dzieci to mysle ze z moimi nie usiedze na miejscu i uwazam ze o wiele wiecej dziecko moze sie tak nauczyc niz w szkolnej lawce, pozdrawiam! 🙂

• Fajna wycieczka 🙂 nawet dla tych bez dzieci ;-)) Super, że zwiedzacie z dzieckiem, to bardzo rozwija dzieci i wprowadza fajny nawyk. Podejrzewam, że jak kiedyś będę miała swoje, to podobnie jak moi rodzice ze mną nie usiedzę z nimi na miejscu 😉

• Wyprawa z małym dzieckiem w góry to musi być wyczyn! Gratulacje, że Laura jest taka dzielna 🙂
      ps. Ja z Bliźnakami mam tego lata za sobą pierwszą wyprawę ale nad morze 🙂

• Szczerze mówiąc, same byśmy się przejechały taką kolejką choćby dla samych widoków. Fajnie, że to atrakcje nawet dla najmłodszych.

• Byłem 🙂 Widoki są niesamowite, polskie góry są bezkonkurencyjne! Zjazd torem saneczkowym to fajna przygoda, ale bardziej atrakcja dla młodszych – dla starszych przydałaby się jakaś szybsza wersja 😉